Tävla med Tilde och vinn en resa till Hongkong

2016-10-31 12:00

Tilde Fröling har varit i Hongkong och testat stinkande tofu, friterad morotskaka och kycklingfötter. Nu utmanar hon alla som är sugna på spännande smakupplevelser att följa i hennes fotspår i en kampanj från MTR.

Tilde testar kycklingfötter i MTR Food Challenge

Den 31 oktober startar kampanjen där vi får följa Tildes matupplevelser i Hongkong där hon självklart tar sig självklart runt i staden med MTR (Hongkongs tunnelbana). Till kampanjen finns en särskild sajt där man kan delta i en tävling och vinna en resa för två personer till Hongkong (inklusive en veckas hotell) till ett värde av ca 150 000 kronor*.

Vinnaren får bland annat 2 t/r-flygbiljetter till Hongkong, fem hotellövernattningar, turistdagkort med MTR och biljetter till turistmål och nöjesparker.

-      MTR både bygger och driver tunnelbanesystemet i Hongkong - ett av världens absolut bästa tunnelbanesystem med en punktlighet från ändstation till ändstation på 99,9 procent. Med den här kampanjen vill vi på ett lekfullt sätt öka kännedomen om varumärket MTR, säger Åsa Elm, Kommunikationschef MTR Nordic.

Idag utvecklar MTR kollektivtrafik och stationer på tre kontinenter. I Sverige handlar det om att driva Stockholms tunnelbana och snart också pendeltågen på uppdrag av SL, samt att erbjuda de punktligaste snabbtågen mellan Göteborg och Stockholm under varumärket MTR Express. 

*Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinnaren utses den 9 januari 2017

Senast uppdaterad: 2019-12-06