MTR söker serviceinriktad receptionist

Stockholm

Arbetsuppgifter

Brinner du för att ge service, är självgående, strukturerad och gillar att ta mycket ansvar? Kanske är det just dig vi letar efter! Vi söker nu en erfaren receptionist till MTRs huvudkontor på Kungsholmen

En hållbar vardag gör den möjlig med oss
Vi är femtusen förare och ingenjörer, servicevärdar, tågtekniker och trafikledare som tillsammans möjliggör människors vardag och äventyr. Hämta, lämna, hinna i tid. Resor till farmor, konserter, upplevelser. Vi söker dig som vill göra skillnad genom att utmana gamla sanningar och hitta nya lösningar.

Våra värderingar är den röda tråden i vårt dagliga arbete: utmärkt service, ömsesidig respekt, ständig utveckling och mätbara resultat. Läs mer om oss på www.mtrnordic.se.

Att arbeta som receptionist hos oss
Som receptionist hos MTR är du vårt ansikte utåt mot gäster och besökare. Hos MTR är det inte bara våra besökare som ska trivas och må bra, det gäller även alla som jobbar hos oss. Vi kan lova dig att ingen dag är den andra lik och med din sociala förmåga kommer du skapa många kontaktytor inom men också utom bolaget.

Detta är en tillsvidareanställning på 100%. Arbetstider är måndag-fredag 8-17.

Ta emot besökare och kontakta besöksmottagare

Ta emot samtal

Administrera receptionens mailinkorg

Ansvara för accessbehörigheter, ID- och passerkort

Postsortering och ta emot inkommande och utgående post/bud/gods

Hålla receptionen och köket rent och snyggt

Hantera felanmälningar till fastigheter

Enklare åtgärder av fastighet/konferensrums utrustning/lösa inventarier.

Olika administrativa uppgifter

Andra uppgifter som ingår i rollen är bland annat att assistera vid ledningsgruppsmöten samt andra konferensvärdsuppgifter, rondera lokaler för att säkerställa att kök, konferensrum etc är i sin ordning, göra beställningar (luncher, visitkort, förbrukningsmaterial) samt ansvara för hjärtstartarutrustningen.

I receptionen kommer du att arbeta tillsammans med en kollega. Du rapporterar till Gruppchef Operational support. Start beräknas omgående eller enligt överenskommelse.

Kvalifikationer

För att trivas i rollen som receptionist hos oss på MTR är du en person som brinner för att leverera service i värdklass. Du är en social och stresstålig person som har förmåga att möta alla sorters människor med professionalism och ett stort lugn. Ordning och reda är ett av dina ledord. Du är en noggrann problemlösare som inte är rädd för att hugga i och lösa de problem du ställs inför. Vidare ser vi även att du har lätt för att samarbeta och trivs med att arbeta i team.

Vidare har du
minst 1 års erfarenhet av att arbeta som receptionist
tidigare erfarenhet av telefoni och telefonväxlar. Gärna specifikt Telenors telefonväxel.
gärna en utbildning inom kundservice eller reception (meriterande)
Gärna en utbildning i HLR (önskvärt)

Det är också önskvärt om du tidigare har hanterat passerkort och accessbehörigheter samt tidigare arbetat som konferensvärd. Då du kan få möjligheten att möta både nationella och internationella besökare ser vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Dina kunskaper i Officepaketet är mycket goda.

Erfarenhet krävs

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: 2021-07-19

Tillträde sker så fort som möjligt.

Ansökan

Ansök senast: 2021-07-02
Referensnummer: C57093

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Kontakt

Kontaktpersoner

Om MTR

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 5500 kollegor som driver tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm, snabbtåget MTRX mellan Göteborg och Stockholm, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management, samt från december 2021 även drift och underhåll av Mälartåg. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen.
För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.

Våra kunder inom Facility Management är såväl resenärer, Trafikförvaltningen och MTRs olika bolag med ca 5000 medarbetare. Vårt uppdrag är att tillhandahålla tjänster som gör MTR-koncernen mer leveranssäker samt vara ett konkurrenskraftigt alternativ på marknaden för förvaltning och service. Vår strategi för fortsatt utveckling bygger på ökad effektivitet och konsolidering men även affärsutveckling där vi ser stor potential till extern försäljning av våra tjänster.

Publicerad: 2021-06-11