Så skapar man världens bästa tunnelbana

2015-04-01 15:50

Kundservice är alltid viktigt. För att skapa en dialog med våra resenärer och ta reda på hur vi kan bli bättre i vår service kommer vi att ordna mötesplatser vid 90 tillfällen utspridda på 73 av tunnelbanans 100 stationer – tre varje dag under hela april månad. Där kommer resenärer ha möjlighet att träffa såväl medlemmar i MTR:s ledningsgrupp som stationschefer och trafikinformatörer och dela med sig av ris och ros. 

Kvaliteten på servicen i tunnelbanan har blivit bättre – det visar inte minst SL:s kontinuerliga nöjdhetsmätningar. Men vi på MTR vill utvecklas snabbare och få mer kunskap om hur vi kan göra så att Stockholms tunnelbana blir enastående ur ett resenärsperspektiv. Därför har MTR instiftat en kundservicemånad med extra fokus på just service och trivsel.

-       Alla som arbetar i tunnelbanan, spärrexpeditörer, kundservicevärdar, förare, lokalvårdare, klottersanerare och trafikinformatörer finns till för resenärerna, säger Peter Viinapuu, VD MTR. Genom att anordna en kundservicemånad vill vi hylla resenärerna och jobba för att servicen som helhet ska utvecklas utifrån resenärsperspektiv. Målet är att skapa en bättre resa för alla och en tunnelbana i världsklass. Kom och prata med oss!

Kundservicemånaden pågår under hela april månad. Bland annat kommer MTR att:

  • Sätta upp särskilda mötesplatser vid 90 tillfällen på 73 av tunnelbanans 100 stationer: En möjlighet att träffa MTR:s ledning och medarbetare, ställa frågor och tycka till om servicen.
  • Under hela påskhelgen och påskveckan (v 15) kommer MTR att anordna rithörna för barnen på flera stationer för att ge föräldrar en möjlighet att stanna upp, ställa frågor och uttrycka önskemål.
  • MTR:s direktörer praktiserar i driften för att lära sig mer om kundservice.
  • Klicka här för att se programmet för mötesplatserna.

Redan nu kan man tycka till om MTR:s kundservice genom att klicka här.

Du har väl inte missat att följa MTR på Twitter (@mtrtunnelbanan)? Under april har vi självklart servicefokus även där och du kan följa vad som händer i tunnelbanan, ställa frågor och se vad andra tycker. Om du inte har Twitter kan du ändå följa twitterflödet på startsidan här på MTR.se.

Senast uppdaterad: 2015-04-10