1 Utmärkt service

MTR Café

Du är i tjänst och på väg att byta av en kollega efter en tidigare störning i trafiken. På väg dit ser du att många tidningar ligger och skräpar. Vad gör du?

2 Utmärkt service

Personal

Du är på väg hem från jobbet och har fortfarande din uniform på dig. Du är lite stressad då en resenär frågar dig om vilket tåg hon ska ta för att ta sig till Odenplan. Hon är på helt fel linje så du inser att detta kan ta lite tid.

3 Ständig utveckling

Rulltrappa

Du uppmärksammar ett sätt att effektivisera ditt arbete på. Hur brukar du vanligtvis agera när du kommer på en bra idé på arbetet?

4 Ständig utveckling

Resenärer vid rulltrappa

Din chef berättar precis att det ska genomföras en förändring i arbetsrutinerna. Vad är din spontana reaktion på detta?

5 Ömsesidig respekt

Handslag

Du har arbetat i ett par år och känner dig bekväm i din roll och säker på dina arbetsuppgifter. Du får en ny kollega som du märker har lite svårt att komma in i jobbet. Vad gör du?

Q

6 Ömsesidig respekt

Personal

Ömsesidig respekt är ett gemensamt åtagande. Vad kan man förvänta sig av dig som medarbetare?

7 Värdeskapande

Jessica plockar tidningar

En större störning i trafiken har uppstått. Ingen information har ropats ut i högtalaren och när över tre minuter har gått börjar en kund efterfråga information av dig.

8 Värdeskapande

Antonio

Tåget har gått sönder och ersättningstrafik är på väg. Det råder fullständigt kaos bland resenärerna. Ingen information har gått ut - vad gör du?

Få ditt resultat