Mirna, kundservicevärd

Jag trivs att arbeta med service och människor, och ville dessutom jobba ute istället för att sitta på ett kontor, säger Mirna, kundservicevärd.

Mirna Odish

Du är en av tunnelbanans kundservicevärdar - en helt ny tjänst. Vad fick dig att söka jobbet?
Jag trivs att arbeta med service och människor, och ville dessutom jobba ute istället för att sitta på ett kontor. När jag berättade det för en kompis tyckte hon att det här jobbet var som klippt och skuret för mig. Och så var det ju...

Vad har du tidigare sysslat med?
Jag har tidigare jobbat på konditori, och nu senast på Bauhaus i Barkarby. Där arbetade jag i ett och ett halvt år med kundtjänst och information.

Vilka blir dina arbetsuppgifter idag?
Mitt jobb är att finnas till hands för våra resenärer och att hjälpa dem vid behov. Man kan väl säga att vi är en sorts MTR Stockholm ambassadörer! Jag hjälper förstås resenärerna på plats, men har också koll på säkerheten. Tunnelbanan är indelad i fem områden och jag kommer att arbeta i Alvik och stationerna där omkring.

Vilka förväntningar har du på ditt nya jobb?
Jag hoppas att kunderna ska känna sig tryggare när vi finns här, och förhoppningsvis väljer fler att åka tunnelbana i framtiden. Det är ju en helt ny tjänst, så den kommer säkert att förändras i takt med att MTR Stockholm och tunnelbanan utvecklas - och jag hoppas kunna utvecklas med företaget.

Senast uppdaterad: 2014-08-19