Kundservicevärd till MTR Tunnelbanan

Stockholm

MTR har genomgått en positiv förändringsprocess under de senaste åren. Vi fortsätter vår satsning på ständig utveckling och vi är just nu inne i en spännande tillväxtfas. Vi söker nu Kundservicevärdar på både hel- och deltid som ska säkerställa en trygg och ren kundmiljö i Tunnelbanan.  Är du serviceinriktad och har spring i benen? Tycker du om frihet under ansvar? Då kan du vara den vi söker!

Ditt uppdrag
Som Kundservicevärd Kundmiljö har du som mål att genom närvaro skapa trygghet för våra resenärer samt att säkerställa att våra kundmiljöer är rena, trygga och uppdaterade med rätt information. Din huvudsakliga uppgift att aktivt rondera och kontrollera våra kundmiljöer i syfte att detektera och rapportera avvikelser. Du är den första länken i en kedja av roller som ska säkerställa alla avvikelser i tunnelbanan saneras eller åtgärdas inom uppsatta tidsramar.

Ditt uppdrag i övrigt består bland annat av:

  • Ge kundservice till resenärer som behöver information eller hjälp.
  • Vara våra resenärer behjälplig vid trafikstörningar.
  • Bemanna servicediskar vid kortare avlösningar.
  • Samla in hittegods från servicediskar till uppsamlingsstationerna.

Vi söker dig som är intresserad av heltid eller deltid (helgarbete). Heltids tjänsten innefattar arbete på både vardagar och helger. Vi söker därför dig som är flexibel med arbetstider. Arbetstiderna varierar mellan dag och kväll så det krävs att du vill jobba skift. Du rapporterar till Gruppchef Kundservicevärd Kundmiljö.

Dina tidigare erfarenheter
Du har gymnasiekompetens eller motsvarande. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med service i kundtäta och händelserika miljöer.

Dina färdigheter och din personlighet
Du är en person som gillar att hjälpa andra och har en god problemlösningsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Arbetet ställer höga krav på att arbeta noggrant och strukturerat för att detektera alla avvikelser och rapportera dessa på ett korrekt sätt.

Eftersom arbetet innebär registrering via dator och Smartphone är det viktigt att du har en god datorvana. Då arbetet är mycket rörligt och du går upp mot 20 000 steg per dag i arbetet är det viktigt att du har en mycket god fysik. Stundtals är arbetsbelastningen hög varför en god stresstålighet är nödvändig. Du träffar dagligen många olika människor, ofta i en högljudd och stökig miljö, varpå du behöver ha en mycket god kommunikativ förmåga. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är nödvändigt. Då du kommer hjälpa många turister och resenärer som inte talar svenska är kunskaper i engelska i tal ett krav, övriga språkkunskaper är meriterande.

Start beräknas till december 2017.

Ansökan
Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR? Ansök via www.mtrnordic.se Om du inte har sökt jobb hos oss förut skapar du dig en användare. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Eventuella frågor besvaras av Twana Sophy, Gruppchef Kundservicevärd Kundmiljö, via twana.sophy@mtr.se. Skicka din ansökan snarast dock senast den 10 oktober 2017.

Urval och intervjuer sker löpande. Som ett led i urvalsprocessen använder vi oss av urvalstester. För externa sökanden begär vi in utdrag ur belastningsregistret innan anställning. Vi genomför även ett besök hos vår företagshälsovård för att säkerställa att inget riskbruk av alkohol eller bruk av droger föreligger. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan!

Fackliga företrädare
SACO, Nader Kohandani, nader.kohandani@mtr.se
SEKO, Jannis Konstantis, ioannis.konstantis@mtr.se
ST, Tony Moros, tony.moros@mtr.se

Sedan 2009 ansvarar MTR för drift och underhåll av Stockholms tunnelbana på uppdrag av SL och från december 2016 drivs även Stockholms pendeltåg av MTR. Under 2015 startade MTR Express snabbtågstrafik mellan Göteborg och Stockholm. MTR-koncernen med huvudkontor i Hongkong har en ambition att växa ytterligare inom spårbunden trafik på den nordiska marknaden. Inom MTR satsar vi på personlig och yrkesmässig utveckling för medarbetarna – vår viktigaste tillgång. För mer information, se www.mtrnordic.se

Publicerad: 2017-09-13